<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2408197979157526572\x26blogName\x3dBUTTERFLY+oRaNge\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://butterfly-disismyworld.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://butterfly-disismyworld.blogspot.com/\x26vt\x3d26825635324453903', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
NUR AFIFAH MUSTAPHA

Knowing me is so nothing. But to know each other in the world of blogging is the best we can do!

:

Friends:
http://miellatoinkz.blogspot.com/

chitchat:

tagboard here :)

recent update :
aku N.O.V.E.L.I.S
written on Wednesday, August 4, 2010 @ 12:37 AM ✈

wahai anda-anda sekalian!
ini cerita tentang novelis-tak-jadi. ok!

oh wah....
harus la kan aku mmperkenalkan diri sbg novelis.
bajet kot kau pipah. haha.
anyway, ini kisah benar ok. no play2.

pernah.
ya, dulu aku pernah....
pernah laaaa.....
satu masa dulu pernah....
(sumpah annoying. rawwwr!)

dulu aku pernah bertulis-tulisan.
dlm erti kata lain, aku pernah menulis novel.
tambah 1 lagi erti kata lain, aku pernah digelar novelis oleh kerabatku.

begini al-kisahnya,
dulu, aku pernah menulis novel.
betul, tak tipu yer.
aku pernah siapkan almost 3 buah novel.
yg digarap dan dilakar dengan sebatang pen sajer.
bukan TYPE dlm mesin komputer.
bukan cerpen(cerita pendek) tau.
tapi novel.
ya, panjangnya seperti novel2 yg ada di pasaran.
sampai affect la urat saraf tangan kanan aku nih.
dek kerana menulis saban hari.

tapi itu dulu.
dah tinggal kenangan dah.
semasa aku di tingkatan 1, 2 & 3.
sejak menempuh dugaan hidup yg dahsyat(PRM & SPM),
aku stop menulis novel.
sehingga hilang lah bakat yg ada itu.

biasa la kan remaja,
novel yg aku tulis pun ala cintan2 gitu.
geli lah pulak aku nak baca balik.
ada tu hah novel2nya kat rumah aku.
dah bersawang tahap sawang spiderman dah.
(tajuk novel dirahsiakan atas hak2 'copyright'.)

oh ya, novel2 itu tak sempat diedit.
makanya,
tak dapat di'publish' oleh ALAF21. (poyo jek. haha.)

and si dia yg menjadi inspirasi,
dan selalu ku minati(dulu lah) ialah,

AISYA SOFEA

seorang novelis bersama novel2nya....







dan pelbagai lagi curahan ideanya yg digarap bersahaja.
aisya sofea bijak menyusun kata.
ayat2nya puitis dan mendalam,
tapi mudah difahami.

sebab itu aku minat dia.

juga DAMYA HANA mungkin.
tapi 1 novel je la yg aku minat.




ini adalah sebuah novel-wajib-baca.
aku rasa ramai yg dah baca novel ni.
sangat best and sangat wonderland okeh.
thumbs up!


(naaaa...i wrote a MALAY novel. not an englisha or arabica or mandarina.)



LOVE
fifah mustapha


Labels: ,


2 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life