<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2408197979157526572\x26blogName\x3dBUTTERFLY+oRaNge\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://butterfly-disismyworld.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://butterfly-disismyworld.blogspot.com/\x26vt\x3d721694764608673652', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
NUR AFIFAH MUSTAPHA

Knowing me is so nothing. But to know each other in the world of blogging is the best we can do!

:

Friends:
http://miellatoinkz.blogspot.com/

chitchat:

tagboard here :)

recent update :
MACAROONS
written on Tuesday, November 2, 2010 @ 12:00 AM ✈

Apa perasaan korang bila menengok benda alah ni? Warggh! Aku...sampai terleleh ayak liuk tau. Phewww~



Benda alah yang ciut miut & comey lotey ni namanya Macaroon. Bukan mainan tau. Kang ada pulak adik-adik kecik buat baling-baling 'dorayaki' ni kang. Ni sejenis makanan yang aku sendiri tak pernah telan. Tak pernah sampai ke tekak aku lagi. Entah macam mana Macaroon ni baru sekarang nak 'meletup' di telinga aku dan roomate ku, si Chenta. Dia la ni yang start sobut-sobut pasal kuih comel nih. Hah...kan sekarang aku dah kempunan. Alamatnya di BUTTERFLY ni lah tempat aku mengadu-domba. Kepada anda-anda sekalian. Followers, sahabat-sahabat atau sesiapa silent reader yang ada di luar sana. Heheh...gaya macam la fofular sangat. *wink-wink



Rasanya kan, Macaroon ni masih belum terlalu diketahui umum di Malaysia. Kat overseas memang lah dah popular. Tak tahu la pulak kalau-kalau dia dah lama wujud, kot-kot ada yang dah pernah makan ke kan. Aku ni biasa la, semua benda kuno...purba.... huh, lembeb sikit. Hahaha. Siapa yang dah pernah makan makanan pelik ni, angkat dua-dua kaki sekarang?!~

Okay... tengok gambar atas ni, elok je tersusun si dorayaki (aku panggil dorayaki sebab bentuk dia macam dorayaki yang Doraemon mamam) untuk dijual. Dan rasanya tak banyak kedai yang jual Macaroon ni. Bagi yang teringin nak rasa, aku bagitahu satu tempat ni ya. Satu tempat je yang aku tahu... iaitu sebuah kedai jual roti (bakeries), bernama Babycakes. Babycakes is located on the Ground Floor of G City Club Hotel, 199, Jalan Tun Razak, 50400 Kuala Lumpur. Kedai ni bukak dari pukul 10am - 6pm from Monday to Saturday. On Sunday, mereka bercuti. Harap maklum. 




Chenta nak aku hadiahkan dia benda alah ni for her buzday. Tak nak benda lain...alahaaaaaaaaiii Chenta sayang, mano la den nak cokau dorayaki colourful ni. Jalan Tun Razak tu bukan dokek yo. Lain la kalau ado kereto. Buek maso ni, semuo non ado!~

Labels:


9 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life