<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2408197979157526572\x26blogName\x3dBUTTERFLY+oRaNge\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://butterfly-disismyworld.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://butterfly-disismyworld.blogspot.com/\x26vt\x3d721694764608673652', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
NUR AFIFAH MUSTAPHA

Knowing me is so nothing. But to know each other in the world of blogging is the best we can do!

:

Friends:
http://miellatoinkz.blogspot.com/

chitchat:

tagboard here :)

recent update :
saya chenta sama SUSHI
written on Wednesday, October 27, 2010 @ 2:06 AM ✈


awak awak semua yang sedang melintas lintas (pastikan anda ikut isyarat melintas), mari mari sini saya kenal kenalkan pada menu-kegemaran-sekalisekala saya di sini. (orang cacat je yang suka guna perkataan dua kali spt ini. harap maklum.)



jom kita berkenalan dengan Encik Sushi kecintaan saya. Pernah try makan sushi? Kalau di tekak saya, sushi sangat sedap. Kadang2 sampai kempunan mintak my mom belikan. Tapi tak boleh la makan terlalu kerap. Muak jugak dibuatnya. Huuuu~

 



Yang atas ni namanya sushi sashimi. Yang jenis ni saya kurang minat dan jarang jumpa. Tapi kalau anda mahu try, mungkin anda boleh mampir ke Sushi King atau Mr. Teppanyaki ya. Jangan risau, ditanggung halal. ^_^



Anda suka makan sushi tak? Ada segelintir insan yang tak suka sushi, saya tahu. Tapi apa kata anda2 yang tak suka sushi tu try sekali menelan sushi ni. Saya cadangkan anda mulakan dengan sushi unagi. Gambar sushi unagi ada di bawah ni. Sushi unagi ni diperbuat dari beras sushi dan lauknya di atas tu adalah isi ikan. Selalunya guna ikan salmon kot. Tapi saya lebih suka yang guna isi ikan semilang. Sedaaapp...sila cuba ya bagi 1st timer.



seterusnya sila lah lihat variasi jenis sushi yang ada di muka bumi nih. Cuma kat Malaysia ni kurang la sikit peminat sushi. So nya, susah la nak jumpa sushi2 yang jenis ala2 di jepun, china atau taiwan....spt gambar2 di bawah.




P/S ; kalau susah sangat, pergi je Tesco atau Giant dan cari bahagian sushi kat belakang2. Ya, memang ada dijual. Tapi kena pandai pilih la yer. Silap2 kang dah tak fresh pulak. Biasa lah, dorang bukannya pembekal sushi pun. Jualan sampingan sajer di situ.
Tapi aku cadangkan beli lah di Giant. Biasanya lebih fresh dan sodap. Sebab aku and adik2 ku juga sering ber'sushi' di Giant. Lebih murah dan berbaloi kalau nak telan banyak-banyak. Hehe. (jangan ngadu kat Tesco ya rakan2. Mampus nanti aku di saman sbb menyebelahi Giant)


THE END

Labels:


5 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life